'New Land' centraal thema tijdens metropoolcampagne

  • 30-6-2017 09:37
Het project 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien' van Amsterdam Marketing richt zich op het sterker profileren van de regio. De komende maanden wordt de regio waar Lelystad toe behoort gepresenteerd als 'New Land': een jonge provincie met een rijke historie, ’s werelds grootste polder en een regio met unieke natuur, verrassende architectuur en veel ruimte en water.

Amsterdam ontvangt jaarlijks miljoenen buitenlandse bezoekers. Het doel van 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien' (ABHZ) is om bezoekers zich niet tot Amsterdam te laten beperken, maar juist om ze te verleiden ook de regio in te gaan en deze te ontdekken. Verschillende nabij gelegen gemeenten maken deel uit van het project, zo ook Lelystad.

Gerichte campagnes
Als onderdeel van ABHZ wordt New Land dankzij de gerichte campagnes van Amsterdam Marketing uitgebreid onder de aandacht gebracht bij buitenlandse bezoekers, onder meer door advertenties in verschillende magazines en de speciale New Land-themakaarten (Booqi’s). Ook staat er later dit jaar een ABHZ-persreis gepland, waarbij internationale media een bezoek zal brengen aan New land.

Regio bezoeken
De hele maand augustus staat New Land centraal binnen de metropoolcampagne van ABHZ. In deze maand wordt de regio uitgebreid onder de aandacht gebracht bij de buitenlandse bezoekers. Ook in de IAMsterdam stores en visitors centers wordt New Land een maand lang volop gepromoot. Met het speciale Amsterdam & Region Travel Ticket is het voor bezoekers zeer eenvoudig om vervolgens de regio te gaan bezoeken.

Kansen voor ondernemers
De uitgebreide aandacht voor New Land binnen de Metropoolcampagne van ABHZ is goed nieuws. Naar alle verwachting betekent het dat Lelystad meer buitenlandse bezoekers ontvangt, waar ook de lokale ondernemers van kunnen profiteren. Zo kunnen zij bijvoorbeeld een thema-actie bedenken of een speciale korting bieden aan de buitenlandse bezoekers. De extra aandacht biedt mooie kansen waar gezamenlijk gebruik van kan worden gemaakt. 

Bron: Lelystad.nl